31 mars

Yeees, nu e de ju bara ca 15 timmar kvar tills man får luras hehe :D

Nu sitter man här i skolan och väntar på att hela skiten ska dra igång, är lite tidig idag för lämnade Elsa på dagis så har vart i skolan sen runt 8 tiden.. Lite drygt men nu har jag chans att plugga på lite om folkmordet i Kambodja (yeeeeeeeeeeeeeeeey..) eller så sitter man på bloggen och häckar vilket låter bäst?
aja bloggen vart de i alla fall.

Imorrn drar man till Daaas Falun dårå för att övernatta o sen packa in saker i kärran och dra hem med en massa packning på lördag. sen på Söndag blir det kanske att åka in till Valbo om vi inte stannar där innan vi åker hem på lördag men de tror jag inte kommer hända för pappa kommer nog vara trött och han kommer förmodligen inte ha lust att gå in där eller sitta i bilen medan syrran och jag går inne i affärer för de tar tiid. :)

Hatar folk som säger till andra att den typ frågar saker om en när den kan fråga en själv, varför inte säga det direkt till mig där du får riktigt svar och jag hatar folk som inte säger ifrån t ex när de inte vill snacka med en.. Säg ne men jag har inte lust att snacka med dig och då e det ju klart att jag kommer fråga aha varför inte? har jag gjort något? men de är bara för jag vill ha en anledning.. istället för att höra från en vän, A men den vill inte snacka med dig eftersom den känner inte dig eller den tycker inte om att snacka med dig.
Men jag tycker så här, Kom igen ta tummen ur röven och säg det till mig istället för att jag ska få reda på de från en vän..  För till slut kan det bli att jag kommer sluta snacka med den personen som inte säger saker till mig. (alltså saker om mig.. om den t ex inte vill snacka med mig..)


Ne nu ska jag vara lite positiv också:)
Igår hade vi ett litet test inför nationella (övningar) och vi har nu läst en bok på engelskan och de är en kille som skriver brev till en person som man inte får reda på något om.  Vi fick typ skriva ett brev tillbaka till han som skriver och de va minst 250 ord vi fick skriva och jag skrev runt 540 ord, det kändes bra men när jag kom hem så tittade jag igen på brevet jag skrev och då såg jag att jag hade glömt skriva in några ord och då stängde jag ner allt för då skulle jag bara bli mer besviken på mig själv så jag vet i alla fall vad det är jag ska ändra på när jag får tillbaka den om jag får ändra förstås.


Det roligaste med de där brevet var att jag skulle skriva guldfisk minne och det jag skrev var´inte helt korrekt de blev goldfish mind och de blev heeelt fel.

Nu ska jag ha samish med folkmordet i Kambodja :)


Kommentarer
Postat av: catherine

tycker du har helt rätt kusin! man kan lika gärna vara ärlig mot en person, det blir så mkt bättre för alla då. en sak som jag särskilt irriterar mig på är att inte ens vänner, riktigt bra vänner, kan vara så öppna mot varandra. typ har man inte lust att prata eller umgås så ska man kunna säga det utan att någon tar illa upp. ibland vill man ju bara vara för sig själv :)

onödigt lång kommentar, men men :D

2011-03-31 @ 10:02:41
Postat av: alexandra

HAHA är det A??? xD


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0